.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از سرما رَکَب نخوریم !
مهدی قاسمی
از سرما رَکَب نخوریم !

شمال نیوز : زیاده‌گویی نیست اگر بگوییم در موارد بسیاری که اداره هواشناسی به‌عنوان یک دستگاه کارشناسی، هر زمان در تابستان و پاییز هشدار سیل داد، چندین شهر و روستا خسارت‌های قابل‌ملاحظه از سیلاب دیدند و هر زمان که در زمستان، هشدار سرمای سخت داد، گاز و برق مناطقی قطع شد و شهروندان در میانه خشم طبیعت و ناکارآمدی برخی مدیران محاصره شدند.  

 

برابر اعلام سازمان هواشناسی دمای هوا طی چند روز آتی، افت محسوسی خواهد داشت و در چنین شرایطی، از دست مردم کاری جز صرفه‌جویی درمصرف برق و گاز ساخته نیست اما با توجه به این‌که  سه استان شمالی در انتهای شبکه توزیع گاز قرار دارند و همچنین با توجه به این‌که سرما  استان‌های دیگر کشور را نیز در پوشش خود می‌گیرد، محتمل است که دچار کاهش فشار یا قطعی کامل گاز شویم.

 

دستگاه‌های متولی و همچنین مدیران استانی و شهرستانی لازم است از هم‌اکنون به دنبال گزینه‌هایی باشند که بتوانند جلوی قطع خدمات را بگیرند نه این‌که مانند اداره‌کل مدیریت بحران، تنها پس از اتفاقات تلخ و خرابی و ویرانی، جلوی دوربین بنشینند و به مردم گزارش خرابی‌ها را دهند و به جای «مدیریت بحران» در نقش «مدیریت پس از بحران» قرار بگیرند .

 

 

البته لازم است تأکید کنیم که سال گذشته و موج سرمایی که به مازندران رسید، در مواردی، گاز صنایع قطع شد و بخش خانگی، دچار مشکل افت فشار یا قطعی گاز نشد و این جای قدردانی دارد اما لازم است به سطحی از تولید و مدیریت در گاز و برق برسیم که صنایع نیز متوقف نشوند.

 

 

بدون تردید قطع کردن گاز و برق صنایع، آسیب شدیدی بر اقتصاد ، اشتغال و تولید کشور وارد می‌کند اما ظاهراً موضوع ناترازی در تولید برق و گاز به حدی جدی است که مدیران حوزه گاز، انتخابی جز این ندارند که از صنایع بزنند تا در بخش مصرف خانگی قطعی نداشته باشند.

 

 

همچنین از استانداران مازندران، گیلان و گلستان انتظار می رود که درخصوص تولید برق خورشیدی توسط تولیدکنندگان خانگی اقدام کنند و طرحی را به دولت بفرستند تا با یارانه و حمایت دولت از فضاهای بلااستفاده که در منازل مسکونی در برابر اشعه خورشید قرار دارد، استفاده شود به این شکل که با قراردادن پنل‌های خورشیدی در این فضاها، از منازل مسکونی مردم برای تولید برق استفاده مفید شود.

 

 

این طرح هم در بسیاری از کشورهای اروپایی که چندان گرم نیستند و به قول یک مازندرانی که در استان «یورک‌شایر» در کشور انگلستان ساکن است، دیدن آفتابی به گرمای آفتاب مازندران، گیلان و گلستان برای‌شان رویایی است که حتی در تابستان نیز محقق نمی‌شود، در دستِ اجرا است و بخش قابل‌توجهی از مصرف بخش خانگی از همین طریق تأمین می‌شود.

 

 

از سویی با توجه به مشکل کم‌آبی که بر تولید برق در کشور اثر منفی گذاشته است و همچنین ناترازی شدید در مصرف و تولید گاز، انجام چنین طرح‌هایی حتی در کوتاه‌مدت می‌تواند نگرانی از موج سرما و هراس از قطعی گاز را کم کند.

 

امیدواریم دستگاه‌های مسئول در این بخش مانند فرمانداری، استانداری، شرکت های گاز ، برق منطقه‌ای و توزیع برق و آب منطقه ای این هشدارها را جدی بگیرند و برای تدبیر آن گام بردارند. 

 

بدیهی است ادامه این وضعیت، هم برای مردم، هم برای صنایع و هم برای مشترکان برق و گاز بخش خانگی نگران‌کننده است آن هم در استانی که هر روز صنایع آن در حال گسترش هستند، مسافران در تابستان و زمستان به این استان می‌آیند  و نیاز منطقه به برق و گاز، یک نیاز فزاینده است.                  

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.